9.19.2013

AICHI TRIENNALE IN OKAZAKI PART 2

▷ART / EVENT


" missing river "
by Youki Hirakawa
at former renjaku showroom

aichi triennale introduction part 2. (part 1 is here→AICHI TRIENNALE IN OKAZAKI - part 1 - ) so, can you guess what is this pict? this interesting work is made by Youki Hirakawa from Japan. Hirakawa deals with diverse themes such as fragmented and dangling modern stories in characterless urban setting as well as peculiar entities rooted to a particular place, and continues to present htese as hard static images. this time he did a exhibit a work based on his fieldwork in okazaki concerning the memory of a past water disaster that occurred there. AICHIトリエンナーレ紹介のパート2をお送りします。この写真が一体何かわかりますか?この興味深い作品は日本の平川祐樹さんによるもので、彼は非個性的な都市で断片化し宙吊りになった現代の物語や、場所に深く根付く固有の存在など多様なテーマを静的で硬質なイメージで提示し続けている作家です。今回岡崎のフィールドワークを通じ、土地の過去の水難の記憶を扱った作品を展示しました。



what I personally thought was about relevance of death and living on this black and white material. and I guess you also though, I also thought that as if like a waxing and waning of the moon or some planet. and at the same time, I thought that light and dark, hope and despair, and even the birth of life. in fact, this work was moving permanently on the screen. something white one like foam are covering the black space very gradually. this phenomenon makes us to feel that we are getting on some otherwordly creature which means that we need to see our planet with objectivity and as some creature who live together in this same space. also this phenomenon also remind the end of the day of this earth by meteorite us. I have no idea about Mr.Hirakawa intended to think it to everyone. in any case, I think this work has one consistency about the something facing subject. and which means the balance is important and doing the domination on this world and in the cosmic scale. が個人的に思ったのは白黒のマテリアルにおける生と死の関連性です。そしておそらくあなたも思ったと思いますが、まるで月の満ち欠けか何かの惑星のようです。さらに、光と闇、希望と絶望、そして生命の誕生も想起しました。実際、この作品は永久的にずっとスクリーン内で動き続けており、何か白い泡のようなものが黒いスペースをゆっくりと覆っていきます。この現象は私たちが何か別世界の生物になっているかのように感じさせ、それは私たちが自分たちの地球を客観的にそしてこの同じ宇宙に一緒に住む生き物として見る必要があると思わせます。またこの現象は私たちに隕石による地球滅亡の日を想起させます。平川さんがそのように意図したかはわかりませんがいずれにせよ、この作品は何か一貫した主題に対峙しているように感じます。そしてそれはバランスこそがこの世界、宇宙規模において支配し、同時にいかに重要かを意味しているように思われます。


words and photography by Souichiro Ota



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