1.23.2017

CIROI



    C     I    R    O    I    

I stepped into an exhibition of CIROI 2017 spring / summer exhibition at Shibuya, Tokyo. I lil bit lost on the way to get there! In the middle of cat street where placed between shibuya station to harajuku, that white gallery where is held this exhibition was there. GSP pointed to go to the back door! lol so, I was get there somehow. up stairs to 3rd floor facing outward, I opened the white door so gently. 
What jumped into my field of vision, smoothy & waving white thin curtain and reception which is also constructed by white wall. when I get at reception, Kanako who is the designer of this brand and my friend noticed to me and came closer. 
The first time when me and kanako met up was 5 years ago at speechlessly guest house in aldgate east, London 2011. In spring which is almost close to summer. It was June. I was a young photographer trying to take off. and she also had will to get some experiences for to be fashion designer. we were living tiny guest house within 10-12 people who keep to change in every week or every day in the case. Anyway, with this thing and that, we gathered for the first time in four years.

CIROI was launched 2015 and currently having a shop at Shinjuku Lumine B1. Recently, popular talented model Maggy wore the CIROI pieces. and it decorated on the bill board at shibuya station.

This brand particularly well focused on shirts.
as reason, the concept which brand has is that
clean, lightness, and simpleness.

brand express that these three elements means
that to make woman well beautiful and strong
as woman. and especially on details.

clean elements stand up the personality of each
woman. and It will be the proud for herself.

CIROI is the brand for woman to live so freshly
in this world.



The concept of this season for 2017 spring summer is the " Urban Exotic ". And it focused on the scene of visiting to having an off time at Cloister Museum in New York. The Cloisters museum is the annex of metropolitan museum of art where placed at Upper Manhattan. Specializing in European medieval architecture, sculpture and decoration. Therefore this new collection is constructed as timeless mood which is fusing of that craft sense of european medieval and athletic inorganic of modern technology.

昨年、渋谷にて行われたCIROIの2017 spring / summer の展示会に行ってきた。少々迷いながら、キャットストリートのに位置する3階の会場に着いた。普段はそこはギャラリーとして機能している所らしい。
外側からガラス張りのドアを通して、クリーンな内装が伺える。僕はそのシルバーのドアノブを下に押し倒し
手前に引き、ゆっくりとまるで何が行われているか知らないようなスピードで入った。
中に入ると、すぐ左手にレセプションがあった。ブランドを象徴するような正に真っ白な台の向こう側にレセプショニストが立っていた。黒のタートルネックを着ており、髪は黒く、真っ白な内装に一際栄え、何かが始まるポイントを象徴していた。
僕がレセプションから中を見ると、デザイナーで友人のKanako Ohmoriが僕に気づきやってきた。
彼女と出会ったのは五年前、2011年にロンドンのAldgate Eastの駅近くにあるゲストハウスで知り合った。
初夏にほど近い時季でTシャツにパーカーを羽織るぐらいがちょうどいい季節だ。僕も彼女も、そして他の人もそういった格好をしていた。
僕は写真家として一旗あげるために、彼女はファッションデザインを学びに来て、まだ間もない頃だった。
僕たちの住んでいたゲストハウスは10人ほどが常に毎週、場合によっては毎日入れ替わるような環境だった。
そして今回、僕たちは約四年ぶりに集合した。


CIROIは2015年に立ち上げられ、そして現在、新宿、ルミネの地下1階にお店を構えている。最近では人気タレントのマギーが着て、渋谷駅のビルボードに掲げられていた。
CIORIは特にシャツにフォーカスを置いている。ブランドのコンセプトとして、クリーン、ライトネス、そしてシンプルさ掲げている。そしてその三要素を含み、都会で生き生きと、自由に、そして強く、輝く女性像をブランド理念としている。そしてとりわけ服に置いてはディテールを重視している。
CIROIとってのクリーンさとは、そのクリーンさによって女性独自の個性を際立たせるためだという。そしてそれを自身が感じることによって、それがその人自身の誇りとなることを目指している。CIROIはフレッシュに生きる女性のためのブランドなのだ。

今シーズン、2017春夏のテーマは〝アーバンエキゾチック〟。ニューヨークのクロイスター美術館で休日を過ごす情景を元に作られたとのこと。クロイスター美術館はアッパーマンハッタンに位置し、メトロポリタン美術館の別館として建てられたもの。とりわけ中世ヨーロッパの装飾が建築や彫刻など随所に施されており、従って今回のコレクションは中世ヨーロッパのクラフト感にアスレチックな現代テクノロジーの無機質さを融合させたタイムレスなムードとして作られている。




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text & photo : Souichiro Ota




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